גדעון ריבלין הי"ד

"גלעד לזכרם" להנצחת הנופלים
וחללי פעולות האיבה-גוש קטיף
גדעון ריבלין הי"ד
בן סוניה ומרדכי

נולד ב- כ"ח אב תשי"ד, 27.8.1954.  התגורר בגני טל. נהרג מפיצוץ מטען, בעת תיקון גדרות הישוב מורג  ב- ב' שבט תשס"ה, 12.1.2005. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגוש קטיף. קברו הועתק אחרי עקירת גוש קטיף לבית העלמין במשואות יצחק.  הותיר אשה, ארבעה בנים ובת, אב ואחים.  בן 50 במותו.

קורות חיים

גדעון, בן סוניה ומרדכי רבלין, נולד בישראל בכ"ח באב תשי"ד (27.08.1954). דור שמיני למשפחת רבלין מירושלים, שיזמה את היציאה אל מחוץ לחומות העיר העתיקה. נולד וגדל בקיבוץ סעד בדרום, אח לאהוד, אבנר ויורם. למד בבית ספר ממלכתי-דתי בקיבוץ, והמשיך לתיכון בישיבת אור עציון במרכז שפירא.לאחר לימודיו התיכוניים התגייס לצה"ל. את שירותו סיים כקצין חינוך בפיקוד דרום, בדרגת רס"ן.גדעון נשא לאישה את שמחה, ובני הזוג היו ממקימי הישוב גני טל בגוש קטיף, בשנת 1978. בישוב נולדו חמשת ילדיהם – ניר נולד ב- 1979, יערה ב- 1981, עומר ב- 1984, אסף נולד ב- 1990 ובשנת 1993 נולד גלעד.גדעון היה חלוץ בן זמננו. היה חקלאי ויצואן מצטיין, שהתמחה בגידול וביצוא פרחים ופילפל מיום שהגיע לגני טל ועד יום מותו. כן היה במשך שנים רכז הביטחון (רבש"ץ) במושב מגוריו. משנת 1990 הוא גם עבד כקבלן משנה ומנהל אזור הדרום בחברה העוסקת במערכות גידור אלקטרוניות עבור צה"ל. בנה גדרות להגנה בכל רחבי הארץ, בין היתר בקריית ארבע ובדרום הר חברון, היה מעורב בהקמת ותחזוקת הגדר ברצועת עזה, בדק אותה מדי יום וזכה לכינוי "איש הגדרות".

גדעון היה כל כולו אהבת הארץ. הוא ידע והכיר את נופיה ושביליה, בהם הלך בדרך כלל ברגליים יחפות. היה מדריך לידיעת הארץ, ורכז סיורים במדרשת הדרום השוכנת בגוש קטיף. כך גם חינך את כל ילדיו, לאהבת הארץ ולטיולים בכל שביליה.בבוקר יום רביעי ב' בשבט תשס"ה (12.01.2005) נסע גדעון עם אנשי צה"ל לבדוק את הגדר באזור הישוב מורג, בדרום גוש קטיף. שלא כמנהגו, לא נסע ברכבו אלא בג'יפ הצבאי. סמוך לחממות של מורג עלה הג'יפ על מטען שהטמינו מחבלים. שלושה חיילים נפצעו, גדעון נהרג במקום.זמן קצר לאחר הפיגוע אותרו המחבלים ונורו למוות ע"י כוחות צבא.גדעון היה בן 50 במותו. הותיר אישה, בת וארבעה בנים. הובא למנוחות בבית העלמין בגוש קטיף, בהלוויה צבאית בהתאם להחלטתו של אלוף פיקוד הדרום. לאחר פינוי גוש קטיף, באוגוסט 2005, הובא גדעון בלוויה שנייה, ביום כ"ה באב תשס"ה, לקבורה במשואות יצחק.