אסף משה צפירה הי"ד

"גלעד לזכרם" להנצחת הנופלים
וחללי פעולות האיבה-גוש קטיף
אסף משה צפירה הי"ד
בן רבקה ואפרים

נולד ב- ט"ו תשרי תשמ"ה, 11.10.1984.  התגורר בבדולח.
נרצח בחממות בין רפיח ים לשלו  ב- א' כסלו תשס"ג, 6.11.2002.  הובא למנוחת עולמים בבית העלמין: אשקלון.  הותיר הורים, שלוש אחיות ושני אחים.   בן 18 במותו.

קורות חיים

אסף משה, בן רבקה ואפרים, נולד בישראל בט"ו בתשרי תשמ"ה (11.10.1984). גדל בישוב בדולח שברצועת עזה, ילד שני להוריו, אח לשירה, דביר, אריאל, עדן ועדי. אסף למד בבית הספר היסודי האזורי "נאות קטיף", והמשיך ללימודים תיכוניים בישיבה בכפר מימון, אותם סיים בהצלחה. בחופשות מלימודים היה עוזר לאביו, בעל מפעל "ירק קטיף" בדרום גוש קטיף, בהובלות במשאית. תחביבו האהוב היה משחק הכדורגל, אהב להשתתף בתחרויות מקומיות ותמיד הצטיין במשחקו.

ביום רביעי בבוקר, א' בכסלו תשס"ג (06.11.2002), לאחר התראה על פיגוע, התבקשו מעסיקים להוציא מהשדות את פועליהם הערבים ולרכזם. אביו של אסף והפועלים היהודים נעדרו מהמקום, לכן, לאור דרישת רכז הביטחון, ניגש אסף לחממות, אותן לא הכיר כיוון שלא עבד שם, לקרוא לפועלים. פועל ערבי שהתחבא במקום ירה באסף מטווח אפס, והרגו.היורה רץ לאחר מכן למפעל סמוך, שם הוא רצח את עמוס סעדה. כעבור זמן קצר הצליח מאבטח ישראלי להרוג את המחבל. אימו של אסף מספרת, כי בלכתו אל החממות הוא עשה את כיבוד ההורים הגדול ביותר האפשרי, ובעצם הציל את חייה – לקח את רכבה, ובכך מנע ממנה מלהיות על הכביש בו התנפל מחבל על רכב וניסה לפגוע ביושביו.אסף היה בן 18 במותו, שבועות אחדים לפני הגיוס לצה"ל שכה ציפה לו. הותיר הורים, שלוש אחיות ושני אחים. הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון.ביום כ"ב באב תשס"ד הוכנס ספר תורה לבית הכנסת בבדולח לזכר אסף, ומפעל הירק של אביו נקרא על שמו.