סיכום כנס קטיף 10

סיכום כנס קטיף 10

שערי עזה –

השר בצלאל סמוטריץ סיים את דבריו והמנחה הזמין את חיים ילין לעלות לבמה. ואז כששניהם על הבמה הם התחבקו זה עם זה. אולי זה רגע שמשקף פולטיקה אחרת את הפולטיקה של אחרי ה7/10. פולטיקה שיש בה אחריות לאומית.
כאשר ההורים השכולים עלו על הבמה נעמד הקהל באופן ספונטני ומחא כף במשך דקות ארוכות. אות לרוח הישראלית החזקה והמחבקת.

כנס קטיף לאחריות לאומית עסק השנה במבט רחב ועמוק על הקונפליקט הישראלי בחבל עזה.

אשלי וקסמן בקשי ניצנה דרשן לייטנר וצביקה פייראיזן עסקו בשאלה האם ועד כמה צריך לעסוק בשורשי הזהות היהודית ובחיבור למולדת במערך ההסברה כלפי פנים וכלפי חוץ.

חיילים מבני גוש קטיף שלחמו בעזה שיתפו בחוויות המרגשות שלהם כאשר הרגלים שלהם שוב דרכו על הדיונות האהובות .

אמיר אביבי עמית הלוי ואיתמר רביבו דנו ביום שאחרי מחר בין השאר בשאלה עד כמה חיונית תפיסה אזרחית של אדמה בחב לעזה ועד כמה זה צריך להגיע מצורך בטחוני או מתודעת הזכות אדמת המולדת .

במושב עזה מנהטן הרחבנו מבט אל יהדות העולם יחד עם רועי אבוקסיס ויום טוב רענן מתוך הבנה שנוצרה הזדמנות אדירה להעמיק את הקשר בין ישראל ליהודי העולם ולחזק את הזהות היהודית של יהודים בכל הגלובוס .

השר בצלאל סמוטריץ פרס את תפיסתו בגיבוש דרכי הפעולה של מדינת ישראל במציאות העכשווית בתוך דבריו הוא התייחס להתנתקות ואמר ".
"לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף הטבח לא היה קורה. חמאס לא היה משתלט על עזה והופך אותה למפלצת טרור ענקית. צריך לומר תודה לחלוצים שהחזיקו שם מעמד והיוו את חגורת הביטחון של שדרות ויישובי וקיבוצי העוטף."

חיים ילין דיבר על כך ש אסור לתת לפוליטיקה לנצח את הערכים של מדינת ישראל. הערכים שעליהם גדלנו חייבים לנצח.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר בין השאר -:
אני לוקח על עצמי רגשות אשמה. (על ההתנתקות: ) לא הצלחתי לשכנע את העם, רוב העם לא היה איתנו. לא הצלחנו להסביר את הדברים שהיו ברורים על רקטות בראשון ועל התחזקות החמאס."

המושב האחרון בהנחייתה של עפרה לקס ( אף היא אמא שכולה) ביטא את התקווה והמחוייבות לבנות ברית ישראלית.

במושב זה שיתפו ההורים השכולים את הבחירה שלהם לעשות מעשה לחיזוק החיבורים בחברה הישראלית

אירס חיים דיברה על כך ש "הייתי צופה בארץ נהדרת והיום אני לא צופה. הכרתי אנשים דרך הקריקטורות שלהם. בהתנתקות לא הייתה לי הבנה שיש אנשים שגרים לידי ושהם סובלים. זה מה שהשתנה אצלי. האנשים שחיים אתי לא יכולים להיות מצויירים כקריקטורות."

חגי לובר אמר ש- " לפני שמחת תורה חשבתי שאחדות היא ערך שעלול להתנגש עם ערכים אחרים. היום אני מבין שזה תנאי סף לשרידות שלנו פה. "יש לנו מכנה משותף שהוא הרבה יותר גדול מאויב משותף."

איתן צור שיתף ברצון שלו לקיים מסע בו פוגשים פצעים מכונני זהות של חלקים שונים בחברה הישראלית.

שירה שפירא שירה שפירא אימו של ענר שפירא הי"ד :אמרה לנו שהמשפט שהולך איתה הוא: "ענר לקח שעה של גורל והפך אותה לשעה של ייעוד."

יהי רצון שכולנו נדע להפוך ימים הרי גורל אלו לימים של יעוד.

זה המקום גם להודות על שיתוף הפעולה המעולה עם "ישראל היום" ועם כתבי העיתון שהנחו את המושבים השונים שירית אביטן כהן, אמיר אטינגר ויהודה שלזינגר