הטקס השנתי בכיסופים

הטקס השנתי בכיסופים

בתאריך ז' אב (04.08.22) 17 שנה לעקירה מגוש קטיף התקיים טקס יום השנה ה-17 לעקירה.

אירוע טקס הכיסופים השנתי של תושבי גוש קטיף הועבר בצל מבצע הלחימה 'שחר עולה' למרכז קטיף בניצן.
השנה לראשונה הופק משחק משפחתי מיוחד "המירוץ לגוש" בעקבות אתרים בעוטף עזה שקשרוים לגוש קטיף. אבל גם הוא בוטל והמשפחות הוסבו למרוץ ניווט באזור ניצן. אל דאגה המשחק יושק בעז"ה במסגרת דרום אדום.
בטקס נכחו מאות מתושבי גוש קטיף מבוגרים צעירים ואף ילדים.
אורח הכבוד היה יונתן פולאר אשר בינו לבין גוש קטיף קיים קשר אמיץ יונתן סיפר שאשתו גיעה לביקור היא הביאה איתה 2 חולצות כתומת ואמרה לו כשאנו משתחררים אנו צועדים מיד מנתב"ג לגוש קטיף.
בין הדוברים בכנס היה ראובן רוזנבלאט ראש המועצה הראשון של גוש קטיף אשר למרות גילו המופלג טרח והגיע לטקס ואמר לנוכחים אני עוד רוצה לזכות לראות את עם ישראל שב לגוש קטיף ומפריח אותו מחדש.
כמו כן, יגאל דילמוני מנכ"ל מועצת ישע ביטא את המשך החבל המחבר בין גוש קטיף למפעל ההתנחלות.
בין הנוכחים היו גם חה"כ אופיר סופר והחכ"ל צבי הנדל, ומוטי יוגב.

הנה קטעים מביקורו של יהונתן פולארד ודבריו בטקס:

"כל ילד וילדה צריכים לבוא ולבקר כאן ללמוד על האמונה והעוצמות"

ביום חמישי בבוקר ביקר יהונתן פולארד במרכז מורשת קטיף בניצן, לפולארד נתלוו הרב יגאל קמינצקי, יור המרכז הרב יצחק לוי, מנהל המרכז מוכי בטר ועוד. יחד איתם סייר פולארד במרכז המבקרים, למד על ההתיישבות היהודית בחבל עזה, על הקהילתיות עולם התורה והחקלאות. כשהגיעו יחד לעיסוק בנושא המאבק כנגד העיקרה סיפר פולארד על התחושות הקשות שליוו אותו כשלא היה יכול לסייע אבל ציין "הלב והתפילות היו אתכם כמו גם הדמעות". הרב קובי בורשטיין מנהל התוכן במרכז אמר כי "זה מאוד ריגש וחיזק אותנו לדעת שתמיד , גם בעמקי הכלא שלו הוא חשב עלינו וחיזק אותנו. שיתפנו אותו שגם אנחנו בכל מפגש עם שרי ממשלה העלנו את החובה המוסרית לדרוש את שחרורו. הביקור שלו במרכז מרגש אותנו מאוד".

לאחר שכתב בספר האורחים כי בעזרת השם עוד נשוב לבנות בגוש קטיף ולפתח אותה העניקו אנשי המרכז לפולארד את אלבום קטיף שערך חגי הוברמן. פולארד שעיין בספר אמר "המתנה מרגשת, הביקור במרכז היה לי חשוב, אני מאמין שכל ילד וילדה יהודים צריכים לבקר כאן וללמוד על האמונה ועל העוצמות שהיו ונותרו במתיישבי הגוש"